Reklamy
z trzydziestosekundowych przerywników staną się oddzielnymi programami w
telewizji.
Grupa
STW, największa australijska grupa marketingowa, zaproponowała mediom,
by stworzyć programy rozrywkowe dla swoich klientów. Ta notowana na australijskiej giełdzie firma obsługuje firmy,
które posiadają szeroką klientelę m. in. Nestle, Westfield, Vodafone, St George
Bank, ale nowe programy byłyby też szansą dla małych firm, gdyż będą one miały okazję trafić do szerokiej gamy
klientów w najlepszym czasie antenowym podczas godzinnego programu. Ta "markowa rozrywka", branded entertaiment, to kolejny stopień w rozwoju marketingu, którego dokonano właśnie w Australii.
W świetle obecnego prawa stacja telewizyjna nie ma obowiązku
ujawniać czy dana firma sponsoruje program telewizyjny i często robi to z własnej woli. Prawnicy zwracają uwagę, że w celu ochrony niezależności mediów w ich interesie jest informowanie odbiorców, które programy są sponsorowane, żeby uniknąć sytuacji, kiedy niczego nieświadomy widz ogląda program z ukrytą reklamą produktu danej firmy.
Weronika
Jakubczyk